Mandelinka na trnu

Při focení se někdy přihodí nečekané věci. Tento příběh jsem prožil na Malém Rozsutci v pohoří Malá Fatra. Fotografoval jsem na bodlácích zajímavá Sarančata. Šel jsem od bodláku k bodláku a naráz vidím letět jako malý drahokam nádhernou Mandelinku (Chrysolina coerulans coerulans (L.G.Scriba, 1791)). Snažila se usednout na bodlák, ale jestli se mne lekla, nebo jen nezvládla přistávací manévr, prostě se levým zadním křídlem nabodla na trn.

Ihned se zoufale snažila vyprostit. Snažila se tahat – aby praskl buď trn, nebo křídlo. Jistě by obětovala i drobnou trhlinu v křídle. Ovšem nabodla se „nešikovně“ tak, že trn vězel mezi křídelními žilkami.

Pak začala trn obcházet kolem dokola. Až sem bylo jednání pudové.

IMG_9436

Co se začalo dít pak, mne velice překvapilo. Brouček začal evidentně přemýšlet. Pochopil, že se musí z trnu vyvléknout a začal se o to snažit. Překvapivě nelezl po trnu vzhůru, ale naopak začal couvat!

IMG_9438

První pokusy nedopadly dobře, ale šlo mu to lépe a lépe.

IMG_9442

Jen si zkuste zkoordinovat tolik končetin a balancovat na trnu hlavou dolů!

IMG_9444

Na poslední fotografii pak je zachycen těsně před vysvobozením.

Mandelinka (Chrysolina coerulans coerulans (L.G.Scriba, 1791))

V dalším okamžiku už roztáhl křídla a frrrnk.

Galerie fotografií

Jiří Švábík se představuje:

V životě člověka mnohé věci nadchnou a pak zase omrzí. Příroda mne ale stále vždy znovu překvapí a zabaví (alespoň zatím). Jsem amatér a své foto příběhy z přírody píši pro sebe a svou rodinu. Já je narcisticky čtu, rodina ne. Tak už to je.
Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Mandelinka na trnu

  1. PetrS napsal:

    Pěkný příběh. Škoda, že jste nestihl i tu poslední fotku. 🙂

Zanechat Odpověď

